Aasta värvi kollektsioon Color Now 2024
Tikkurila kujundas koos Rootsi ettevõtja, mõjuisiku ja sisekujundaja Marie Olsson Nylanderiga aasta värvi kollektsiooni Color Now 2024, mille maalähedased toonid sümboliseerivad mängulisust, vabadust ja lahkust.
Tikkurila Color Now 2024 värvikollektsiooniga soovib Olsson Nylander väljendada mängulisust ja armastust. Kollektsiooni sõnum kandub läbi 14 maalähedase tooni: intensiivne burgundiapunane, erinevad beežid ja roosad toonid, pehme must, hallikassinine ja oliiviroheline.
Tikkurila aasta värv on Nude in Nizza - virsikutoon, mis kiirgab soojust. Värvikollektsioon jutustab visuaalse loo sellest, kes sa oled ja mida sa armastad.
Olsson Nylander valis kollektsiooni iga värvitooni konkreetse tunde või soovi rõhutamiseks.
“Näiteks roosa, Bubba in Berlin, on kollektsioonis seetõttu, et vajame rohkem lahkust ja mängu; värve, mis rõõmustavad. Lips in Lyon rõhutab seda, kuidas me igatseme oma ellu rohkem armastust,” ütleb Marie.
Värvitoonid on valitud intuitsiooni järgi
Värvikollektsiooni idee sai Marie oma lemmik kanga- ja materjalinäidistelt, mida ta on aastate jooksul kogunud. Koos Tikkurila meeskonnaga viidi läbi inspireeriv workshop, kus käidi läbi kõik värvitoonide ideed. Lõpptulemusena sündis 14 täiesti uut värvitooni. Värvivalik toimub Marie jaoks intuitiivselt – või nagu ta ise kirjeldab, ta tunnetab värve kõhutundega.
"Kui ma alustan uut projekti, hakkab mu aju tööle täistuuridel. Ma valin ja töötan pidevalt, ilmselt ka unes."
Oliivirohelise tooni Olives in Oman leidis Olsson Nylander 150-aastaselt kangalt, mille ta ostis Prantsusmaalt antiigimüüjalt. Tugev ja elav roosa toon Bubba in Berlin pärineb vanalt roosalt sametpadjalt. Pehme sügavpruun värvitoon Coffee in China sai inspiratsiooni 1970-ndate kangast, mida Olsson Nylander kasutas pere diivani valmistamiseks.
Värvikollektsiooni filosoofia on olla midagi sellist, mis jääb silma, paneb peatuma ja järele mõtlema. Kõik värvitoonid on loodud üksteist täiendama, pannes teised toonid õitsema.
Kontrastid tundmatuga
Kollektsiooni iga värv on saanud nime mõne linna, riigi või muu asukoha järgi: Lions in Lima, Dust in Dallas, Gold in Ghana. Olsson Nylander soovis, et kollektsioonis oleks kontrasti, midagi ebatavalist ja paeluvat. Ta soovis, et kollektsioonist õhkuks teadmatuse tunnet.
"Kodu saab üsna kiiresti rutiinseks ning seetõttu tundub reisimine ja maailmas käimine nii eksootilise ja salapärasena," ütleb Marie.
Inspiratsiooni toonide nimedele sai Marie oma reisimälestustest.
Kollektsiooniga soovib Olsson Nylander julgustada inimesi asju muutma ja julgeid värvivalikuid tegema.
„Kodu ei tohiks olla täiuslik, vaid täis elu.“
Tikkurila aasta värvi kontseptsioon Color Now on loodud trendikate ja põnevate värvitoonide ning teemade tutvustamiseks. Tikkurila soovib inspireerida inimesi looma ilusat igapäevaelu ja pakkuma uusi värvikaid võimalusi. Tikkurila on loonud Color Now kollektsiooni ja aasta värvi alates 2016. aastast.
#colornow2024 #tikkurilaxmarie