Ligipääsetavuse avaldus

Tikkurila.ee


Dokumendi teave


See ligipääsetavuse avaldus kehtib teenuse Tikkurila.ee kohta ja on koostatud 18. juunil 2025. Avaldus põhineb organisatsiooni enda tähelepanekutel ja testidel ligipääsetavuse tööriistadega, sealhulgas Lighthouse´i ligipääsetavuse audititel. Avaldust värskendatakse, kui tuvastatud ligipääsetavuse puudused on parandatud.


Teenuse ligipääsetavuse staatus


See veebiteenus kuulub Eesti ligipääsetavuse seadusandluse reguleerimisalasse, mis rakendab EL-i veebilehtede ligipääsetavuse direktiivi (EL) 2016/2102 ja Euroopa ligipääsetavuse seadust. Eesti kui EL-i liikmesriik järgib Euroopa ligipääsetavuse nõudeid ja rakendamise ajakava.


Meie veebileht näitab head ligipääsetavuse tulemust, saavutades Lighthouse’i ligipääsetavuse auditites tulemuse 82/100 punkti ja läbides 22 automaatset ligipääsetavuse testi. Oleme tuvastanud konkreetsed valdkonnad, mis vajavad parandamist, ning tunnistame, et automaatne testimine katab ainult osa ligipääsetavuse nõuetest.


Eesmärgiks on teenuse täielik vastavus kõigile Eesti ja Euroopa ligipääsetavuse nõuetele vastavalt kehtestatud ajakavadele.


Tuvastatud ligipääsetavuse puudused

 

ARIA rakendamine


ARIA atribuutidega on tehnilisi probleeme, mis vajavad parandamist. Mõnedel ARIA atribuutidel ei ole kehtivaid väärtusi, mis võib põhjustada segadust abitehnoloogiate jaoks. Lisaks on lehel dubleeritud ARIA ID-d, mis takistavad abitehnoloogiatel kõigi sisuelementide õiget tuvastamist ja ligipääsu.


Nimed ja sildid


Mitu interaktiivset elementi vajab selgemat identifitseerimist. Mõnel nupul puuduvad ligipääsetavad nimed, mis aitavad ekraanilugejatel nende eesmärki tuvastada. Mõnel lingil puuduvad selged, kirjeldavad nimed, mis selgitaksid, kuhu need viivad.


Värvikontrast - oluline probleem


Mitmel tekstielemendil puudub piisav värvikontrast taustaga, mis raskendab nende loetavust. See võib olla keeruline kasutajatele, kellel on nägemisraskused, või siis, kui lehte vaadatakse heledates valgustingimustes.


Valdkonnad, mis vajavad käsitsi kontrollimist


Mõned ligipääsetavuse aspektid nõuavad inimese poolt testimist, mida automaatsed tööriistad ei saa kontrollida. See hõlmab näiteks seda, kas kõik interaktiivsed elemendid töötavad hästi klaviatuuriga, kas lehe navigeerimise järjekord on kõigile kasutajatele mõistlik, kas sisu korraldus on selge ja loogiline ning kui hästi veebileht töötab erinevate abitehnoloogiatega.

 
PDF-manused


Toodetega seotud PDF-failid (tehnilised andmelehed, värvikaardid, rakendamise juhendid ja ohutusteave) ei ole praegu ligipääsetavad.


Eesti ja Euroopa ligipääsetavuse seaduse nõuetele vastavus


Vastavalt Eesti ligipääsetavuse seadusandlusele, mis rakendab EL-i veebilehtede ligipääsetavuse direktiivi ja Euroopa ligipääsetavuse seadust, käsitletakse järgmisi nõudeid:

  • Sisu ja tootekirjeldused peavad olema esitatud ligipääsetavas vormingus. Kogu sisu, lingid, kirjeldused ja tehniline tooteteave on kujundatud nii, et need oleksid kõigile kasutajatele ligipääsetavad.
     
  • Klienditeeninduse kanalid peavad olema ligipääsetavad. Digitaalseid klienditeeninduskanaleid arendatakse, et tagada ligipääsetavus kõigile kasutajatele.
     
  • Suhtlus peab olema edastatud ligipääsetavates vormingutes. Automaatsed teavitused ja kliendisuhtlus on kavandatud ligipääsetavana.

Ligipääsetavuse arendusmeetmed


Teenuse ligipääsetavust arendatakse põhjalike meetmete kaudu.
 

  • Viime läbi regulaarseid ligipääsetavuse auditeid automaatsete tööriistadega nagu Lighthouse, et jälgida meie arengut. ARIA atribuutide väärtusi parandatakse, et tagada korrektne toimimine abitehnoloogiatega. Dubleeritud ARIA ID-d parandatakse, et vältida abitehnoloogiate konflikte.
     
  • Lisame ligipääsetavad nimed kõigile nuppudele ja interaktiivsetele elementidele, et parandada ekraanilugejate ühilduvust. Linkide kirjeldusi parandatakse, et muuta need kirjeldavamaks ja navigeerimiseks kasulikumaks.
     
  • Prioriteetse parandusena suurendame teksti värvikontrasti kogu veebilehel, et parandada loetavust ja tagada WCAG kontrastinõuete täitmine.
     
  • Viime läbi käsitsi ligipääsetavuse testimist lisaks automaatsetele tööriistadele, et tuvastada probleeme, mida masinad ei suuda tuvastada. Klaviatuuri navigeerimist testitakse kogu veebilehel, et tagada täielik ligipääsetavus. Kõik interaktiivsed funktsioonid kontrollitakse, et need töötaksid korralikult abitehnoloogiatega. PDF-dokumendid tehakse kõigile kasutajatele ligipääsetavaks. Sisu loomise ja arenduse meeskonnad saavad koolitust Eesti ja Euroopa ligipääsetavuse standardite kohta.

Tagasiside ja kontaktteave


Kui märkate meie veebilehel ligipääsetavuse probleeme, andke sellest teada. Hindame teie tagasisidet ja tegeleme tuvastatud puuduste kõrvaldamisega esimesel võimalusel.


Kontakt


E-post: info.ee@ppg.com

Postiaadress:

Tikkurila AS
Liimi 5
10621 Tallinn

Telefon: +372 650 1100

Vastame teile esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul.


Järelevalveasutus


Kui te ei ole saadud vastusega rahul või te ei saa üldse vastust, on teil õigus pöörduda järelevalveasutuse poole. Ligipääsetavuse osas teostab järelevalvet Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet.

 

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA)

Endla 10A 
10122 Tallinn 
Telefon: +372 667 2000
E-post: info@ttja.ee
Veebileht: ttja.ee


________________________________________
Käesolev ligipääsetavuse avaldus on koostatud vastavalt Euroopa Liidu digiligipääsetavuse standardile EN 301 549 ning Eesti õigusaktidele, mis rakendavad EL-i veebilehtede ligipääsetavuse direktiivi (EL) 2016/2102 ja Euroopa ligipääsetavuse nõudeid.